Veelgestelde vragen

Mijn vraag gaat over het bestelproces

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wij accepteren betalingen via iDeal, creditcard, PayPal, bankoverboeking en Apple Pay (op de mobiele pagina). Ook kun je achteraf betalen met Klarna.

Ik ben iets vergeten toe te voegen aan mijn mandje! Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Als de bestelling nog niet verzonden en je hebt nog geen mail ontvangen dat je bestelling is voltooid is kan er vaak nog wat gewijzigd worden in de bestelling. Neemt zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice door te mailen naar info@kleinedino.nl of een whatsapp bericht achter te laten. 

Mijn vraag gaat over de verzending van mijn bestelling.

Help! Volgens PostNL is mijn brievenbuspakketje bezorgd maar ik heb niets ontvangen.

Het kan gebeuren dat een brievenbuspakje vertraging heeft, maar toch is gescand als 'afgeleverd'. Dat is dan een foutje. Je ziet dan in track & trace dat je pakje is bezorgd, terwijl dat nog niet zo is. Geen paniek: de kans is groot dat PostNL je pakje de komende dagen alsnog bezorgt. We raden je daarom aan om het nog een paar dagen af te wachten. Is je pakketje er 3 werkdagen later nog niet? Neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe wordt mijn pakketje verzonden?

Onze pakketjes worden verzonden met PostNL. Het pakketje krijgt een unieke track en trace code mee zodat je precies weet wanneer jouw pakketje op de deurmat valt! Kleine items versturen we als brievenbuspakketje, hierdoor past jouw bestelling gewoon door de brievenbus en hoef je er niet speciaal voor thuis te blijven. Ideaal dus! Grotere items worden verstuurd als pakket met PostNL. Je moet hiervoor thuis zijn om je pakketje aan te nemen of je kunt via je eigen PostNL-profiel aangegeven dat de bezorger je pakketje ergens rondom het huis mag achterlaten/naar het servicepunt mag brengen als je niet thuis bent.

Je pakketje wordt neutraal verpakt. Als afzender is onze naam te zien, maar het is niet duidelijk dat het om een aankondiging of babykleding gaat.

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling in huis is?

In principe geldt dat wij doordeweeks je bestelling binnen 24 uur versturen. Zodra je de verzendbevestiging binnen hebt wordt je bestelling de volgende werkdag* al geleverd binnen Nederland.

Let op: PostNL bezorgt geen brievenbuspakketjes op maandag. 

*met uitzondering van vertraging die ontstaan is bij onze vervoerder en nationale feestdagen. Hier hebben wij geen invloed op.

Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten bedragen €3,95 per bestelling. Wil je liever dat je bestelling als pakket wordt verzonden i.p.v. brievenbuspakje dan betaal je €5,95.

Bestel je voor meer dan €50? Dan zijn de verzendkosten gratis

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestiging gekregen.

Als je je bestelling betaalt hebt via iDeal zou je normaal gesproken binnen enkele minuten een bevestigingsmail van ons moeten krijgen. Heel af en toe kan het gebeuren dat de mail in spam belandt. Als je daar ook niets vindt neem dan a.u.b. contact op met de klantenservice, dan kijken we of de bestelling goed is binnen gekomen en sturen we je handmatig de bevestigingsmail met track & trace code toe.

Mijn vraag gaat over de inhoud van mijn bestelling.

Mijn ontvangen product is kapot/heeft een mankement.

Dat hoort uiteraard niet te gebeuren. We willen je vragen een mail met foto's van het defect te sturen naar info@kleinedino.nl onder vermelding van je bestelnummer. Retour sturen mag uiteraard ook zodat wij het product kunnen repareren of vervangen. We kijken samen naar een passende oplossing.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Wij versturen onze pakketjes zo neutraal mogelijk. Uiteraard zal er op het verzendlabel "Kleine Dino" als afzender te zien zijn, maar er staan geen grote logo's of andere teksten op de doos.

Zit er een factuur/pakbon bij mijn bestelling?

Nee, omdat wij veel cadeautjes versturen voegen wij geen pakbon of factuur toe aan de bestelling. De bevestiging van je bestelling ontvang je via mail.

Ik wil graag een factuur van mijn bestelling ontvangen.

Dit kan uiteraard! Op de verzendbevestiging kun je een reply sturen met de vraag of de factuur toegemaild kan worden. Je ontvangt deze dan zo snel mogelijk van ons via de mail.

Mijn vraag gaat over het retourneren van mijn bestelling.

Ik wil mijn bestelling graag retourneren. Hoe doe ik dat?

Kijk voor meer informatie hier.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retour sturen van een product?

Zodra wij het product hebben ontvangen en het hebben beoordeeld streven wij ernaar om binnen 2 weken het verschuldigde bedrag terug over te maken.

Kunnen alle artikelen geretourneerd worden?

Artikelen die gepersonaliseerd zijn (met naam of datum) kunnen niet geretourneerd worden omdat deze op maat zijn gemaakt en dus niet terug de verkoop in kunnen.  Alle overigens items kunnen uiteraard geretourneerd worden binnen de geldige termijn.

Overige vragen

Wat zijn de wasvoorschriften?

Aangezien de huid van een baby gevoelig, raden wij aan de kleding altijd eerst te wassen voor gebruik. Was de kleding niet warmer dan 40 graden. Gebruik een wasmiddel dat geschikt is voor de gevoelige babyhuid. Gebruik geen chloormiddel. Na wassen drogen op het droogrek (niet in de droger) en niet strijken over de opdruk.

Hoe vallen de maten?

De maten vallen normaal. Als dit toch anders is wordt dit vermeld in de productomschrijving.

Welke kleding raden jullie aan voor welk seizoen?

Dat ligt er een beetje aan hoe oud je kindje is en wat de weersomstandigheden zijn. We weten allemaal dat er niets zo wisselvallig is als het weer in Nederland!

In principe raden we aan: sweaters voor de late herfst, winter en vroege lente. De longsleeves zijn perfect voor de herfst en lente. De t-shirts met korte mouwen zijn ideaal voor als het 20+ graden is (zomer). Mocht je bij de t-shirts twijfelen kun je altijd een vestje meebestellen voor de koudere dagen zodat het t-shirtje toch gedragen kan worden. 

Kan ik ook een product laten personaliseren?

Ja, dat kan zeker! T-shirts, rompers, slabbetjes en sweaters kunnen bedrukt worden met iedere te bedenken tekst. De producten waarop bedrukken mogelijk is staan in de categorieën in het menu. Mocht je zelf een idee hebben stuur dan een berichtje naar de klantenservice, dan kijken we naar de mogelijkheden. Leuk design gezien maar je wil de bedrukking graag in andere kleur of tekst aangepast? We denken graag met je mee.
Voor een design op maat maken vragen wij een extra bijdrage van €2.95. Hier zit tevens een langere levertijd op. 

Het product dat ik zoek is niet (in de juiste maat) op voorraad. Wanneer wordt de voorraad aangevuld?

We proberen alle items zoveel mogelijk op voorraad te hebben, maar zijn afhankelijk van onze leverancier. Mocht je oog zijn gevallen op een bepaalde kleur/maat die is uitverkocht stuur dan gerust een berichtje naar de klantenservice. Wij kunnen je dan vertellen wanneer dit product weer op voorraad zal zijn of we bestellen het na voor je. Vaak is het dan met een weekje binnen.

Waar komt jullie kleding vandaan?
Onze kleding wordt ingekocht binnen Europa. Onze kleding is voorzien van een EU-keurmerk, dus ben je er zeker van dat er geen schadelijke stoffen in de stoffen verwerkt kunnen zitten en dat je hebt bijgedragen aan eerlijke werkomstandigheden. De folie waarmee bij bedrukken is tevens voorzien van het OEKO-TEX keurmerk. 

Op sommige foto’s staat een shirtje en broekje. Betekent dit dat ik een setje koop?

Nee, de gecombineerde foto’s in de shop zijn sfeerfoto’s tenzij er uitdrukkelijk bijstaat dat het om een set gaat. 

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice via "Contact" in het menu onderaan deze pagina.